"Metropool? Dat is thuiskomen."
De groep Metropool staat in de autosector inmiddels als een
klok. Met vestigingen in Wilrijk, Brasschaat en Hasselt weet de
verdeler de topmerken Jaguar, Land Rover en Range Rover als geen
ander in de markt te zetten. Maar Metropool wil vandaag veel meer
zijn en in de toekomst vooral een zeer persoonlijke kaart
uitspelen. "Het familiegevoel moet voorop staan", zo klinkt
het.
Voor de volledigheid nog even meegeven: Jaguar- en Land
Rover-garage Metropool maakt deel uit van de AMB Holding die tot de
top vijf van de grootste autoretailgroepen in België behoort. Bij
AMB vinden we tevens merken terug als BMW, Mini, Renault, Dacia,
Mazda en Infiniti. Dit jaar stevent de groep van eigenaar Jan
Adriaenssens af op een omzet van zo'n 328 miljoen euro, oftewel een
verdubbeling tegenover 2006 en een verveertigvoudiging in
vergelijking met de start in 1992.
Op zich dus bijzonder impressionante cijfers die kunnen worden
voorgelegd. Minstens even indrukwekkend is uiteraard de enorme
opmars die Land Rover de afgelopen jaren genoot met topmodellen als
de Range Rover, de Range Rover Evoque en de Discovery Sport. Net
zoals Jaguar op haar beurt dan weer voor een immense inhaalbeweging
tekende met de lancering van de "net iets meer toegankelijke"
modellen zoals de Jaguar XE, XF en de F-Pace. De groep draagt
daarbij overigens al geruimte tijd het ISO Certificaat, zowat dé
kwaliteitsnorm bij grote bedrijven zij het dan net iets minder
evident binnen de automobielsector. Hoe dan ook zijn cijfers,
prestaties, labels en de vanzelfsprekende kwaliteits-en
stijlgaranties voor Metropool lang niet voldoende meer. Zeker niet
in deze digitale tijden waar de klant steeds vaker op eigen houtje
zijn weg vindt richting de meest uiteenlopende input over zijn
toekomstige wagen.
"Zowat alles in de wereld is door de digitalisering erg
onpersoonlijk geworden. Zelfs zoiets belangrijk als de keuze van
een wagen; particulier of fleet. Wel, net daar willen wij voortaan
het onderscheid maken", stellen ze onomwonden bij Metropool;
verspreid over de drie vestigingen - Metropool Zuid (Wilrijk),
Metropool Noord (Brasschaat) en Metropool Hasselt - momenteel goed
voor 90 werknemers. "Door de zeer warme en professionele service
komen de mensen hier echt thuis. En springen ze ook wat graag even
binnen bij ons, voor het even wat. Daar gaat het om. Niet zozeer om
de beste, de knapste of grootste te zijn. Onze klanten moeten zich
in onze concessies gewoon thuisvoelen. Niet meer, maar zeker niet
minder. Hoe? Zoals reeds gezegd: door een uitermate vakkundige en
persoonlijke service aan te bieden. En tegelijk door pakweg altijd
een vervangwagen aan te bieden, 24/24 pechverhelping of de klant
bijvoorbeeld thuis af te zetten als zijn wagen op onderhoud gaat of
binnen moet voor een herstelling. Alles is hier onder één warm dak
terug te vinden. Van een uitgebreid woordje uitleg van onze
vakmensen met een lekkere kop koffie erbij tot zorgvuldig
carrosseriewerk, duidelijke verzekeringen en een transparante
financiering. Kortom; een ALL IN-service waar niemand nog zomaar
een nummer is. Die vernieuwde visie en missie trachten we vanuit
het hart van Metropool uit te rollen. En in die zin werpen we ons
meer dan ooit op als een hecht familiebedrijf. Geen vader- en
zoontoestanden bij de directie! Wel tevreden klanten die samen met
ons één Land Rover- en Jaguarfamilie vormen."